مراقبت های قبل از بارداری

مراقبت های قبل از بارداری فرصتی برای شما و همسرتان است که قبل از شروع تلاش برای بدنیا آوردن کودک خود ، سلامتی خود را بهبود ببخشید. یک متخصص زنان می تواند به شما کمک کند تا سلامتی ، تناسب اندام و سبک زندگی خود را ارزیابی کرده و مناطقی را که می خواهید بهبود ببخشید ، شناسایی کند.

مراقبت از قبل از بارداری ممکن است مفید باشد اگر:

شما می خواهید بدانید که چگونه یک بیماری مانند دیابت یا صرع می تواند بر بارداری تأثیر بگذارد.

در باردار شدن مشکل دارید.

این خطر وجود دارد که شما ممکن است یک بیماری ژنتیکی مانند بیماری سلول داسی شکل یا تالاسمی را به کودک خود منتقل کنید.

قبل از شروع به تلاش برای کودک ، زمان کافی برای برنامه ریزی و مراقبت های پیش از بارداری اختصاص دهید.

اگر سلامتی شما و همسرتان خوب باشد احتمال باردار شدن را افزایش می دهید. رژیم غذایی نامناسب ، اضافه وزن یا چاقی ، سیگار کشیدن ، نوشیدن و شرایط ناسالم کار می تواند بر کیفیت اسپرم تأثیر بگذارد و بارداری شما را متوقف کند. قبل از باردار شدن هر دو باید سعی کنید سبک زندگی خود را تا حد ممکن سالم کنید.

ضرورت مراقبت های قبل از بارداری

اگر قبل از اقدام به کودک به مشاوره در مورد مراقبت های قبل از بارداری نیاز دارید ، متخصص زنان می تواند اطلاعات بیشتری به شما بدهد.

برنامه ریزی بارداری

با دنبال کردن مراحل موجود در این صفحه می توانید شانس بارداری و بارداری سالم را بهبود ببخشید.

یک مکمل اسید فولیک مصرف کنید

توصیه می شود همه زنانی که می توانند باردار شوند باید روزانه از مکمل اسید فولیک استفاده کنند.

قبل از بارداری باید هر روز مکمل ۴۰۰ میکروگرم اسیدفولیک و هر روز بعد از آن ، تا ۱۲ هفتگی بارداری مصرف کنید.

به برخی از خانم ها توصیه می شود هر روز مکمل دوز بالاتری از ۵ میلی گرم (۵ میلی گرم) مصرف کنند.

می توانید قرص های اسید فولیک را در داروخانه ها تهیه کنید و یا در مورد گرفتن نسخه با پزشک صحبت کنید.

اگر به طور غیرمنتظره باردار شدید و در آن زمان از مکمل اسید فولیک استفاده نمی کردید ، نگران نباشید. مصرف آنها را به محض فهمیدن شروع کنید ، تا زمانی که ۱۲ هفته اول بارداری را پشت سر بگذارید.

سیگار نکشید

سیگار کشیدن در دوران بارداری با انواع مشکلات سلامتی مرتبط است ، از جمله:

تولد زودرس

وزن کم هنگام تولد

سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) ، همچنین به عنوان مرگ تختخواب نوزاد شناخته می شود

سقط جنین

مشکلات تنفسی یا خس خس در ۶ ماه اول زندگی

دود سیگار دیگران می تواند به کودک شما آسیب برساند ، بنابراین از شریک زندگی ، دوستان و خانواده خود بخواهید که در نزدیکی شما سیگار نکشند.

مصرف الکل را قطع کنید

اگر باردار هستید یا می خواهید باردار شوید الکل مصرف نکنید. الکل به نوزاد متولد نشده شما منتقل می شود.

افسران ارشد پزشکی توصیه می کنند که ایمن ترین روش عدم مصرف الکل است.

نوشیدن در دوران بارداری می تواند به کودک شما آسیب برساند و هرچه بیشتر بنوشید ، خطر آن بیشتر می شود.

درباره الکل و بارداری ، واحدهای الکل و نکاتی برای کاهش مصرف اطلاعات کسب کنید.

وزن خود را حفظ کنید

اگر اضافه وزن دارید ، ممکن است در باردار شدن با مشکل روبرو شوید و درمان باروری کمتر موثر است.

اضافه وزن (داشتن BMI بالای ۲۵) یا چاقی (BMI بالای ۳۰) نیز خطر برخی از مشکلات بارداری مانند فشار خون بالا ، لخته شدن خون ، سقط جنین و دیابت بارداری را افزایش می دهد.

داشتن رژیم غذایی سالم و انجام ورزش متوسط ​​در بارداری توصیه می شود و مهم این است که بیش از حد چاق نشوید.

با داشتن یک رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم می توانید به وزن سالم خود ادامه دهید.

بدانید کدام داروها را می توانید مصرف کنید

مصرف همه داروها هنگام بارداری یا برنامه ریزی بارداری بی خطر نیست ، چه با نسخه یا دارویی که می توانید در داروخانه یا فروشگاه خریداری کنید.

اطلاعات:

اگر داروی تجویز شده مصرف می کنید و قصد باردار شدن دارید ، با پزشک صحبت کنید.

بدون صحبت با پزشک ، مصرف دارو را قطع نکنید.

واکسن های آنفلوانزا بزنید

برخی از عفونت ها مانند سرخچه در صورت ابتلا به کودک در دوران بارداری می توانند به کودک آسیب برسانند.

پس از انجام واکسن MMR باید از باردار شدن به مدت ۱ ماه خودداری کنید ، این بدان معناست که شما به روش مطمئن پیشگیری از بارداری نیاز دارید.

در صورت بیماری طولانی مدت با پزشک صحبت کنید

اگر به یک بیماری مانند صرع یا دیابت مبتلا باشید ، می تواند بر تصمیماتی که درباره بارداری می گیرید تأثیر بگذارد – به عنوان مثال ، در مواردی که ممکن است بخواهید زایمان کنید.

قبل از باردار شدن ، در مورد باردار شدن از متخصص زنان خود مشورت کنید.

اگر به دلیل بیماری دارویی مصرف می کنید ، بدون صحبت با پزشک ، مصرف آن را قطع نکنید.

معاینه در مراقبت های قبل از بارداری در

معاینه در مراقبت از بارداری اولین قدم در برنامه ریزی بارداری سالم است. هدف از این معاینه یافتن مواردی است که می تواند بارداری شما را تحت تأثیر قرار دهد. شناسایی این موارد مهم است زیرا ۸ هفته اول بارداری زمانی است که اعضای اصلی بدن در جنین رشد می کنند.

در طی معاینه مراقبت های قبل از بارداری چه اتفاقی می افتد؟

در طول این ویزیت ، شما و متخصص زنان و زایمان (متخصص زنان و زایمان) یا سایر مراکز مراقبت از زنان در مورد این موارد صحبت خواهید کرد:

  • رژیم و سبک زندگی شما
  • سابقه پزشکی و خانوادگی شما
  • داروهایی که مصرف می کنید
  • حاملگی های گذشته

پزشک سابقه واکسیناسیون شما را بررسی می کند تا مطمئن شود همه واکسن هایی را که برای گروه سنی شما توصیه می شود ، استفاذع کرده ایدو

بررسی خطرات ناشی از عفونت های مقاربتی

چگونه می توانم سعی کنم قبل از بارداری سالم تر باشم؟

ماه های قبل از بارداری بهترین زمان برای برداشتن سلامتی است. این مراحل ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • داشتن رژیم غذایی سالم و مصرف ویتامین قبل از تولد
  • ورزش منظم
  •  حفظ وزن سالم
  • توقف مواد ناسالم (تنباکو ، الکل ، ماری جوانا ، داروهای غیرقانونی و داروهای تجویزی که به یک دلیل غیر پزشکی مصرف می شوند)

آیا ابزاری وجود دارد که بتواند در برنامه ریزی وعده های غذایی سالم به من کمک کند؟

آره. یک ابزار مفید راهنمای برنامه ریزی غذایی MyPlate از وزارت کشاورزی ایالات متحده است. وب سایت MyPlate ، www.choosemyplate.gov ، می تواند به شما کمک کند یاد بگیرید چگونه در هر وعده غذایی گزینه های غذایی سالم را انتخاب کنید.

درباره وزن خود قبل از بارداری چه باید بدانم؟

اگر قصد بارداری دارید ، باید سعی کنید قبل از بارداری به وزنی سالم برسید. کمبود وزن یا اضافه وزن ممکن است در دوران بارداری مشکلاتی ایجاد کند. در مورد اینکه آیا ممکن است وزن شما برای بارداری شما مشکل ایجاد کند یا خیر ، با پزشک متخصص زنان و زایمان صحبت کنید.

اضافه وزن یا چاقی چگونه می تواند در دوران بارداری مشکل ایجاد کند؟

اضافه وزن در دوران بارداری با چندین عارضه بارداری و زایمان همراه است ، از جمله:

  • فشار خون بالا
  • پره اکلامپسی
  • تولد زودرس
  • دیابت بارداری

چاقی در دوران بارداری همچنین خطر ابتلا به موارد زیر را افزایش می دهد:

  • ماکروزومی
  • آسیب دیدگی هنگام تولد
  • زایمان سزارین
  • نقایص مادرزادی ، به ویژه نقایص لوله عصبی

چه چیزی باید در مورد کاهش وزن بدانم؟

اگر پزشک زنان و زایمان پیشنهاد می کند که سعی کنید لاغر شوید ، به خاطر داشته باشید که از دست دادن حتی مقدار کمی از وزن ممکن است سلامت کلی شما را بهبود بخشد. این می تواند زمینه را برای بارداری سالم فراهم کند. بهترین راه برای کاهش وزن با ایجاد تغییر در رژیم غذایی و تحرک بدنی بیشتر است. کاهش کالری روزانه ، اولین قدم خوب است. یک راه آسان برای کاهش کالری ، پرهیز از نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه است. همچنین به مقدار غذایی که می خورید توجه کنید. کنترل قسمت مهم است.

چقدر باید ورزش کنم؟

سعی کنید هر هفته ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی متوسط ​​همراه با فعالیت های تقویت عضله در ۲ روز یا بیشتر در هفته انجام دهید. می توانید تعداد دقیقه توصیه شده را به جلسات تمرین کوتاه تر در طول هفته تقسیم کنید. به عنوان مثال ، می توانید ۵ روز در هفته یک تمرین ۳۰ دقیقه ای انجام دهید. روالی را تنظیم کنید که برای شما مناسب باشد.

آیا کمبود وزن می تواند بارداری را دچار مشکل کند؟

بله ، کمبود وزن خطر داشتن نوزادی با وزن کم هنگام تولد را افزایش می دهد. نوزادان با وزن کم در هنگام زایمان و پس از تولد در معرض خطر هستند. کمبود وزن همچنین خطر زایمان زودرس را افزایش می دهد.

آیا راهی سالم برای افزایش وزن وجود دارد؟

اگر پزشک زنان و زایمان به شما پیشنهاد می دهند که سعی کنید وزن خود را افزایش دهید ، هر روز کالری بیشتری از میزان کالری مصرفی و ورزش روزانه دریافت کنید.

راه های ارتباطی با دکتر منیره گلشیرازی

شماره تماس مستقم دکتر : ۰۲۱۷۷۸۷۷۵۱۳

آدرس مطب : تهران، تهرانپارس، بین فلکه دوم و سوم، خیابان حجربن عدی، جنب داروخانه مینا، کوچه شهید رحمانی، پلاک ۱۱۴، طبقه اول

پیج اینستاگرام دکتر منیره گلشیرازی

 

آیا باید ویتامین ها را شروع کنم؟

بله ، شما باید قبل از بارداری یک ویتامین قبل از تولد روزانه مصرف کنید و بعد از بارداری نیز مصرف آن را ادامه دهید. ویتامین های قبل از تولد حاوی تمام ویتامین ها و مواد معدنی توصیه شده روزانه است که شما قبل و حین بارداری به آنها نیاز خواهید داشت ، از جمله اسید فولیک و آهن. در صورت شروع مصرف قبل از بارداری ، ویتامین های قبل از تولد نیز ممکن است به کاهش حالت تهوع و استفراغ کمک کنند.

چرا آهن در دوران بارداری مهم است؟

آهن توسط بدن شما برای تولید خون اضافی مورد نیاز شما و جنین در دوران بارداری استفاده می شود. زنانی که باردار نیستند به ۱۸ میلی گرم آهن در روز نیاز دارند. زنان باردار به مقدار بیشتری ، ۲۷ میلی گرم در روز نیاز دارند. این مقدار افزایش یافته در بیشتر ویتامین های قبل از تولد یافت می شود.

چگونه می توانم اطمینان حاصل کنم که آهن کافی دریافت می کنم؟

علاوه بر مصرف ویتامین قبل از تولد همراه با آهن ، باید غذاهای غنی از آهن مانند لوبیا ، عدس ، غلات صبحانه غنی شده ، گوشت گاو ، بوقلمون ، جگر و میگو نیز بخورید. همچنین باید غذاهایی بخورید که به بدن کمک می کند آهن جذب کند ، از جمله آب پرتقال ، گریپ فروت ، توت فرنگی ، کلم بروکلی و فلفل.

چرا قطع مصرف مواد قبل از بارداری مهم است؟

استفاده از مواد – تنباکو ، الکل ، ماری جوانا ، داروهای غیرقانونی و داروهای تجویزی که به یک دلیل غیر پزشکی مصرف می شوند – می تواند مشکلات جدی برای بارداری و جنین شما ایجاد کند ، از جمله:

  • نقائص هنگام تولد
  • وزن کم هنگام تولد
  • تولد زودرس
  • مرده زایی

سایر مطالب

بهترین دکتر برای جوانسازی واژن با prp

بهترین دکتر برای درمان ناباروری در زنان

بهترین متخصص زنان در شرق تهران

بهترین جراح هیسترکتومی در تهران

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button