تنبلی تخمدان

درمان تنبلی تخمدان

تنبلی تخمدان یا همان سندروم تخمدان پلی کیستیک وقتی اتفاق می افتد که تخمدان های یک زن یا غدد فوق کلیوی یک هورمون مردانه بیشتر از حد طبیعی تولید می کند. سندروم تخمدان پلی کیستیک باعث می شود کیست ها (کیسه های پر از مایع) روی تخمدان ها رشد کنند. علائم آن شامل می شود

دوره های نامنظم قاعدگی

ناباروری
درد لگن
رشد بیش از حد مو در صورت ، قفسه سینه ، معده یا ران
افزایش وزن
آکنه یا پوست روغنی
تکه های پوست ضخیم
زنان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک بیشتر در معرض خطر دیابت ، سندرم متابولیک ، بیماری قلبی و فشار خون بالا هستند.
سندروم تخمدان پلی کیستیک در خانمهایی که چاقی دارند ، یا مادر یا خواهر سندروم تخمدان پلی کیستیک دارند بیشتر دیده می شود. برای تشخیص سندروم تخمدان پلی کیستیک ، ارائه دهنده خدمات درمانی شما ممکن است معاینه جسمی ، معاینه لگن ، آزمایش خون و سونوگرافی را انجام دهد.
هیچ درمانی وجود ندارد ، اما رژیم غذایی ، ورزش و داروها می توانند به کنترل علائم کمک کنند. قرص های ضد بارداری به زنان کمک می کنند تا دوره های عادی داشته باشند ، سطح هورمون مردانه و آکنه های شفاف را کاهش دهند.

علائم تنبلی تخمدان

تشخیص و آزمایش
افزایش وزن و خطر ابتلا به تنبلی تخمدان

آیا اضافه وزن باعث نماد سندروم تخمدان پلی کیستیک external می شود؟ آیا سندروم تخمدان پلی کیستیک باعث اضافه وزن شما می شود؟

رابطه ی پیچیده است و به خوبی درک نشده است. اضافه وزن داشتن با سندروم تخمدان پلی کیستیک همراه است ، اما بسیاری از زنان با وزن طبیعی سندروم تخمدان پلی کیستیک دارند و بسیاری از خانمهای دارای اضافه وزن آن را ندارند.

تنبلی تخمدان

سابقه خانوادگی

زنانی که مادر یا خواهرش مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک یا دیابت نوع 2 هستند ، بیشتر احتمال دارد به سندروم تخمدان پلی کیستیک مبتلا شوند.
مقاومت به انسولین
سبک زندگی می تواند تأثیر زیادی در مقاومت به انسولین بگذارد ، به خصوص اگر یک زن به دلیل رژیم غذایی ناسالم و عدم فعالیت بدنی دارای اضافه وزن باشد. مقاومت به انسولین در خانواده ها نیز جریان دارد. کاهش وزن اغلب مهم نیست که چه چیزی باعث مقاومت به انسولین در بهبود علائم می شود.
بعضی اوقات علائم واضح است ، و بعضی اوقات کمتر مشهود است. ممکن است برای آکنه ، رشد مو یا تیره شدن پوست در چین و چروک های بدن مانند قسمت پشت گر ، متخصص زنان برای دوره های نامنظم ماهانه ، و پزشک خانواده شما برای افزایش وزن ، عدم تحقق این علائم همه بخشی از سندروم تخمدان پلی کیستیک هستند. برخی از زنان فقط یک علامت دارند. دیگران همه آنها را خواهند داشت. زنان از هر نژاد و قومیت می توانند سندروم تخمدان پلی کیستیک داشته باشند.

برای تعیین اینکه به تنبلی تخمدان دچار هستید یا خیر ، پزشک معاینه می کند که حداقل 2 مورد از این 3 علامت دارید:

دوره های نامنظم یا بدون دوره ، ناشی از عدم تخمک گذاری
بالاتر از حد طبیعی هورمونهای مردانه که ممکن است منجر به موهای زائد روی صورت و بدن ، آکنه یا نازک شدن پوست سر شود
کیست های کوچک متعدد روی تخمدان ها
فقط داشتن کیست تخمدان برای تشخیص کافی نیست. بسیاری از زنان بدون سندروم تخمدان پلی کیستیک کیست در تخمدانهای خود دارند و تعداد زیادی از خانمها که دارای سندروم تخمدان پلی کیستیک هستند کیست ندارند.

راه های ارتباطی با دکتر منیره گلشیرازی

شماره تماس مستقم دکتر : 02177877513

آدرس مطب : تهران، تهرانپارس، بین فلکه دوم و سوم، خیابان حجربن عدی، جنب داروخانه مینا، کوچه شهید رحمانی، پلاک 114، طبقه اول

پیج اینستاگرام دکتر منیره گلشیرازی

رفتار

اگر دوره ماهانه نامنظم دارید ، در بارداری دچار مشکل شده یا آکنه یا رشد موهای زائد دارید ، به ارائه دهنده خدمات درمانی خود مراجعه کنید. اگر به شما گفته شده كه سندروم تخمدان پلی کیستیک دارید ، در مورد آزمایش دیابت نوع 2 و چگونگی مدیریت شرایط در صورت بروز این سوال بپرسید. ایجاد تغییرات سالم مانند کاهش وزن در صورت اضافه وزن و افزایش فعالیت های بدنی می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد ، به شما در مدیریت بهتر دیابت و جلوگیری از تأخیر یا مشکلات دیگر سلامتی کمک کند.
داروهایی نیز وجود دارد که می تواند به شما در تخمک گذاری کمک کند و همچنین باعث کاهش آکنه و رشد مو می شود. حتما در مورد تمام گزینه های درمانی خود با ارائه دهنده خدمات درمانی خود صحبت کنید.

سایر مطالب

بهترین دکتر برای جوان سازی وازن با prp